Lalalalaaaa...

Jag har upptäckt nittio-tals RnB igen, ni vet den där smoootha RnB som man kunde Bump n Grind till när man var fjortis, när huvudet inte hade hunnit ikapp näsan.
Jag brukade som alla andra fjortisar göra mixtapes och lyssna på i skolan i min freestyle. Dom jag såg upp till var dom som kunde texten utantill, dom som kunde titta en i ögonen utan att flacka med blicken och sjunga hela texten.
Jag var den som sjöng sista ordet högt för att det var det enda jag kunde. Resten dolde jag genom att låtsas vara upptagen med att titta åt ett annat håll. Tills en dag fick jag nog och satte mig en hel dag med att spola varje ord fram och tillbaka för att lära mig åtminstone EN låt utantill... Det fick bli Brandy och Monicas " The boy is mine "

Jag kan stolt säga att jag fortfarande kan texten....utan att flacka med blicken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0