Twilight Zone

Jag jobbade under 2 dagar på centralstation för ett event. Där skulle vi under 11 timmar sminka kunder kostnadsfritt. Det kunde lika gärna stå " vi sminkar GRATIS med tuschpenna", gratis är gratis och folk var som galna. Kul tänker ni nu. Men med galna menar jag att jag aldrig träffat så många skumma människor på ett och samma ställe. Vart kommer dom ifrån? Är det någon skylt jag missat på vägen in eller....?

Weirdo no 1 : En fransktalande herre som ville att min kollega skulle sätta sig ner själv på smink stolen så han kunde sminka henne och ge henne massage...

Weirdo no 2: En taiwanesisk dam från USA som tyckte att jag var världens skönhet och ropade på sina vänner för att ta kort med mig allihop. ( Mitt huvve blev stort som en ballong, täckte nog för henne på bilden )

Weirdo no 3: En alkis som satte sig på vid montern, när jag bad honom att gå för att han var full blev han jättearg och frågade hur jag visste att han var full. Vad vet jag egentligen... den röda näsan och öl-andedräkten kan ju vara någon sjukdom som jag inte vet om. Men i vilket fall som helst så tog han kort på mig han med med ett efterföljande löfte om att han skulle jaga upp mig någon dag och visa mig. Vad trevligt, kul med överraskningar, jag undrar vad han ska visa mig?

Weirdo no 4: En tant som kom och satte sig och småpratade med mig medans hon väntade på att bli sminkad. Hon upplyste mig om att herpes "därnere" inte är samma sak som herpes "däruppe".... Jag kan tillägga att hon hade ett par omaka skor på sig...så kanske ni får en helhetsbild av situationen...

Listan kan göras längre jag lovar men jag tror ni fattar poängen. Dagen var mycket lyckad iallafall för när jag gick därifrån kände jag mig som världens mest balanserade och normalaste människa på jorden... Tack pskyon, ni förgyllde min dag!

http://annakosturova.com/

image17

Finfint hantverk... Crochet när det är som bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0