Min bror geniet

Markus 4 år är irriterad över varför Mariana 4 månader inte äter med familjen vid frukostbordet och istället ligger och latar sig i sin spjälsäng. Därför smygar han sakta ut ur köket med en oliv i högsta hugg. När mamma hittar honom antalet minuter senare ( två minuter till och oliven hade varit slutet på flickebarnets historia ) så stor han nöjt och tittar på mig när jag kämpar med den gigantiska oliven i munnen. Mamma tar förskräckt ut den och undrar vad han håller på med

Markus: Varför äter hon inte Gregor ( mitt namn enligt honom )?
Mamma: För hon har inga tänder
Markus: Varför kan hon inte skaffa såna löständer som mormor har?

Som sagt min bror är ett geni, har alltid varit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0