Enzo - En hatad hund

Min bror har köpt en hund. Min mamma älskar min bror. Min mamma gör allt för att min bror ska komma och hälsa på hos oss.

Härom dagen kom brorsan hem till oss och med sig hade han Enzo, hunden. När Enzo kom in genom dörren stelna mammas ansikte och vecklade ihop sig till en komplicerad min som jag känner igen som: Chockad-Äcklad-Men-Måste-Le-min. Sen fortsätter skådespelet med: ÅÅÅÅhh vad den va söt å lydig...

Då springer hunden fram å ska slicka morsan, varav hon skriker: TA BORT DEN! ääääääk!

I denna stund av förtvivlan och desperation glömmer hon bort sitt minspel och hon utstrålar bara avsky. Sen kommer hon på sig igen och rättar till ansiktet.

Brorsan spenderar en halvtimme med hunden hemma hos oss och när han sen är på utgång säger morsan:

- Walla den är gullig och lydig, ta med den när du vill ( brorsan stänger nu dörren och har gått) ÄÄÄÄÄÄÄÄÄKKKKK hoppas hunden aldrig mer sätter sin äckliga fot här! Jalla Mariana börja dammsuga och torka av sofforna! Sitt inte på soffan! Gå och duscha! ÄÄÄÄÄk satt du där hunden satt!

Min mamma älskar min bror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0