Konversation hösten 05

När jag är uttråkad tänker jag på roliga saker som har hänt och kan roa mig själv på ett väldigt enkelt och okrävande sätt. Den här skrattar jag åt många gånger då:

Plats: Ginos Coffe
Servitriser: Jag och Ella ( en blåst 17 åring )
Kund: En sur kärring

Kund: Hej, kan jag få en latte och en negerboll.
Jag: Yes det fixar vi, en latte och en chokladboll
Kund: Negerboll sa jag!
Jag: Mmm men det heter choklad boll.
Kund: Aaa men jag sa negerboll.
Jag: Det hette det kanske när du var liten på 1800-talet men nu är det 2005
Kund går därifrån

Ella smyger fram och lägger en varm hand på min axel och skakar på sitt huvud, tittar på mig... ur hennes ögon lyser medkänslan...











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0