Kryptiska meddelanden

Varje gång jag går in på Facebook eller MSN har folk kryptiska meddelanden. Dessa meddelanden irriterar mig. Har folk blivit så offentliga att dom gärna avslöjar allt om deras känsloliv? Tror dom folk orkar bry sig varför det t ex står " Life is like a box of choclate"? Eller " You dont know what u got until its gone". Behåll insikten för er själva, man kan lika gärna köpa en ordspråks bok och läsa alla uttrycken. Ring en kompis och berätta men måste hela världen veta vad som trycker en?

Det är så fucking läskigt att jag kan genom Facebook få reda på att någon har fått ett brustet hjärta, blivit singel eller gift sig. Total kontroll över människors liv.

Jag provade att sätta ut en sån där grej idag men kände mig obekväm och naken och tog bort den efter 5 min.

Det är en fri värld men det irriterar mig att folk blivit så oprivata, ännu ett tecken på att personlig integritet i denna värld har sjunkit i värde. Har vi alla gått in i BIg Brother huset utan att veta om det?

"Marimel is out for a walk... ( added 5 min ago )"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0