I`m Carrie Bradshaw

Ett nytt fenomen som har uppkommit det senaste året är explosionen av bloggar. Många bloggar är intressanta då de handlar om ett speciellt intresse område t ex Komedi, Mode, Film, Foto etc. Men de flesta bloggar man hör talas om är bloggar där en ung tjej skriver alldeles för detaljerat kring hennes vardag. Intresset för Big Brother huset har aldrig varit större men nu virituellt. Själva huset kanske är borta men kvar är människor med verktyg som bloggar som kan bygga upp det igen. Man antar att främmande människor vill veta om man har varit bakis eller vilken färg på tånaglarna man har idag. 

Jag vet att jag själv har en blogg men jag skulle tycka det var lite pinsamt att tro att mitt liv är tillräckligt intressant att varje minut av det ska sättas på print för okända människor att ta del av. Men visst gränsen är olika för alla men jag kan inte låta bli att tänka vart den gränsen slutar. Det skrämmer mig. Att människors integritet har blivit ett varumärke.

Det finns ingen forskning om det här men till och med en idiot skulle fatta att det inte kan vara bra att exponera sitt liv sådär varken för en själv eller för andra. Unga tjejer kollar på bloggar som Kenzas och tror att hennes liv är film och hon är en stjärna. Idoliserar hennes livsstil och blir deprimerade av sin egen för dom har ju ingen MTV intervju och se fram emot. Jag har svårt att tro att Kenzas liv är en fairytale då jag är en vuxen person med logiskt tänkade om livet i allmänhet och life just aint that great! Men för en 14-åring är det svårt att se. För Kenza kan jag tänka mig att det är en svår prestation att hela tiden få sitt liv att likna en film med dom exakta poserna för den rätta sinnesstämmningen för att inte svika publiken.

När jag var liten var jag en teater apa som älskade uppmärksamhet. Jag brukade låtsas ibland att jag var med i en film och jag kunde gå en hel dag och posera och låtsas gråta. Men då var jag 7 år och inbillade mig att jag var Jennie Garth i Beverly Hills. Jag brukade snap out of it när morsan undra vad jag höll på med. Då kom jag på att jag var Mariana och jag bodde i blatte området Navestad och för att komma in till stan med mamma var vi tvugna att ta buss 113 Aka Vitlöksexpressen.

Kenza och alla andra inbillar bloggerskor....vad håller ni på med??

Kommentarer
Postat av: Malena

Hej söt =)!



Hållr med om att många "stora" bloggare inte tar ansvaret gentemot alla läsare som faktiskt är yngre. Därför tkr. jag att det är viktigt att ta upp saker(problem) som många tonårstjejer kan relatera till. Fast jag läser bara mina kompisars bloggar o då vill jag veta vad de gör. Fast dom, liksom jag, skriver ju endast om 5% av dagen. Fast då vet jag iaf var de är osv.



Sedan finns de ju dom som bloggar om ett liv som inte direkt existerar pga pengarna de tjänar. Det jobbiga där är ju just dessa tjejer (som de kanske inte riktar sig till men ändå inte kan hindra läsa) som inte är tillräckligt gamla (el brighta) för att förstå verkligheten el ibland ironin i inläggen.



Jätte tråkigt att tjejer som blondinbella skriver om sina jävla dyra kläder när hon har en så enorm chans att påverka unga tjejer t ngt bättre än att vilja leva ett liv av pappas pengar!



Puss sötis!



2009-04-07 @ 21:27:13
URL: http://malenasvarld.blogg.se/
Postat av: Linn

bra skrivet tjejen! Visste inte att du hade blogg..snappa inte upp det! Hoppas allt 'r bra med dig. Ska in till stan imorgon men då jobbade väll du? Du vet att vi bestämt tid på långfredagen...är det passande de eller?hmm...vi får höras! kramiz

2009-04-07 @ 23:56:42
URL: http://metrobloggen.se/meandmydays
Postat av: Amina

Preach!!!

2009-04-09 @ 00:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0