SJ-Piss-J

Idag tänkte jag att jag skulle lyxa till det lite och åka med X2000 till stockholm. Det kändes verkligen enormt lyxigt eftersom till en början var tåget en halvtimme försenat för att följas med en trevlig information att komfortsystemet i vagnarna är ur funktion.

Komfortsystem-Vad är detta för lyxigt tänker ni? Jo, det ska ska tala om för er att det är det system som hindrar saker från att åka fram och tillbaka i vagnen i svängarna. Det kontrollerar även skjutdörrarnas funktion att öppnas och stängas.

Som sagt en riktig lyxåkning var det verkligen. Jag spenderade timmen med att lyssna på dörrar som öppnades och slängdes igen allt medans tåget gungade så pass att jag fick två tanter i knät och en himla lust att lägga en pizza i min ryggsäck. Allt till priset av en ynka 180 kr. Om fler folk visste.

SJ-Är dom inte underbara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0