Vi-tanterna

I vår VI-butik jobbar det två tanter som har världens coolaste humör. Dom ler aldrig och dom tror att hela världen är emot dom. En gång var jag inne och skulle hämta ut ett paket, så jag plinga i lilla postklockan. Då kom hon ut. Hon granska mig noga från topp till tå och sa: " Du har väntat på att jag ska ta lunch bara för att du ska kunna störa mig i den! Jag såg dig!" Ooook.... Mitt svar var: Huh?

Det var så gulligt tänkt att jag skulle ha ägnat min förmiddag åt att stå och spana på en tant.
Så jag brydde mig inte ens om att vara kaxig tillbaka. Helt ärligt hade jag inte ens tid, så länge jag fick ut mitt paket så spelade det inte någon roll om hon så trodde att jag var CIA-agent.

Sedan häromdagen hade jag tappat bort mitt körkort så jag frågade om dom hade sett det. Hon som satt i kassan förvred sitt ansikte i form av äckel och utstötte ett tröttsamt: "Åh!" och sen ett grymtande "nej" utan att ens bekymra sig om att kolla någonstans.

Jag känner på mig att vi kommer få ett väldigt fint förhållande under de närmaste åren. För dom har verkligen fångat kärnan i att få kunder att känna sig speciella och välkomna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0