Jag veeeeet!

Jag vet att det inte är första gången jag klagar på SJ och lovar och svär att det är sista gången jag sätter min fot i deras ruttna tåg. Men jag vill göra det en gång till. Det är ju trots allt min blogg inte er.

Sååå, jag hatar SJ och dess morsa.

Jag skulle ta mig från Stockholm vid 21:45 med en full kissblåsa. Jag hann precis till stationen för att köpa biljetten och stod och vred och vände på mig för att vänta på tåget där jag skulle få lätta min lilla blåsa. Precis när kl var 21:45 byts tiden ut mot 22:00 istället...

Då tänker jag att det inte är någon idé med att springa på toa för då kanske jag missar tågfittan, meeeeen neeeeeeeeeej utan när kl blir 22:00 byter dom tiden till 22:15.

Vid det här läget är jag så sjukt kissnödig att om jag hade haft en tom påse i handen hade jag gjort väldigt dumma saker där på plats. Men jag rusar över till Olearys som ligger i stationen men möts av en flata till säkerhetsvakt som säger att "här får du inte kissa, det är bara för kunder". Hade jag inte varit så kissnödig hade jag talat om för henne att hon var en flata, men det kanske hon redan visste.

Iaf, jag får tag på en toalett och när jag kommer tillbaka har dom ändrat tiden till 22:30 och när vi till slut rullar ut från perrongen vid 22:40 så står det en man och skriker och svär skithögt åt en SJ-värd...

Någonstans där... just där tänker jag, "men stackars SJ-värd det är ju inte ditt fel".

SÅ min mening är att efter allt jag gick igenom så är jag trots allt inte bitter nog att ställa mig och förnedra en människa som försöker tjäna brödfödan. THE END

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0